środa, 7 maja 2014

Sernik z rabarbarem i pianką



Zapowiadany przy przepisie na placek z rabarbarem i ananasem, sernik! Kremowa, słodka masa serowa w połączeniu z kwaskowym rabarbarem - dla mnie przysłowiowe niebo w gębie. Robiłam go dwa razy pod rząd, i pewnie jeszcze nie raz zagości u nas w sezonie. Do tego kruchy spód i pianka. Czego chcieć więcej :)





Składniki na ciasto:
proporcje dla tortownicy o średnicy 18 cm, przy standardowej podwoić ilość składników
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 50 g masła
  • 1 żółtko
  • 3-4 łyżeczki zimnej wody

Składniki na masę serową
  • 400 g twarogu
  • 2 żółtka
  • 2/4 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • opakowanie budyniu (proszku; 40 g)
  • 1/2 szklanki cukru

Dodatkowo:
  • 150 g rababarbaru
  • płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej

Składniki na piankę
  • 2 białka 
  • 1/3 szklanki cukru

Przygotowanie ciasta
Sypkie składniki wymieszać, po czym dodać do nich pokrojone w kostkę masło i utrzeć całość na kształt kruszonki. Następnie dodać żółtka oraz wodę i zagnieść jednolite ciasto. 
Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, a boski wysmarować masłem. Wylepić spód i boki tortownicy ciastem. Tortownicę z ciastem nakryć folią spożywczą i włożyć do lodówki, pozostały kawałek ciasta również owinąć w folię i umieścić w lodówce na 4-5 godzin.

Przygotowanie masy serowej
Najprościej: wszystkie składniki umieścić w blenderze kielichowym i miksować do powstania masy o kremowej konystencji.
Inna opcja: twaróg zmielić, po czym zmiksować z resztą składników.

Przygotowanie rabarbaru
Rabarbar przepłukać i odsączyć. Można przetrzeć gałązki ręcznikiem papierowym. Następnie pokroić w ok. 1cm kawałki (grubsze gałązki można uprzednio przekroić wzdłuż na pół).
Tuż przed wyłożeniem rabarbaru na ciasto, wymieszać go z mąką ziemniaczaną.

Pieczenie
Piekarnik rozgrzad do 180 stopni (160 przy termoobiegu).
Na schłodzone ciasta wysypać rabarbar, a następnie zalać masą serową. Piec przez godzinę* - ok. 55 minuty zmniejszyć tempersturę do 160 stopni (140 przy termoobiegu) i zacząć przygotowywać pianę: białka ubić na sztywno, po czym stopniowo, ciągle ucierając, dodawać do nich cukier. Przygotowaną pianę delikatnie wyłożyć na wierzch sernika i zapiekać całość dodatkowe 10-15 minut.
*jeśli wierzch sernika będzie się zbyt szybko rumienić, należy nakryć go papierem do pieczenia

Po upieczeniu trzymać senik przez pół godziny w zamkniętym piekarniku, po czym pozostawić do całkowitego przestudzenia już przy uchylonych dzwiczkach. Następnie włożyć go do lodówki na conajmniej kilka godzin, a najlepiej na całą noc.

Sernik przechowywać w temperaturze pokojowej (chybą, że za oknem zabójczo wysokie temperatury :)). Jeśli chcemy, by spód pozostał kruchy, nie przykrywamy sernika żadną pokrywką (bo w szczelnie zamknięty namięknie).







47 komentarze:

Ola pisze...

Kaś, bardzo fajnie się prezentuje!

Marta Urbańska pisze...

Chyba Cię uduszę :) jak być na diecie ? jak Ty takie pyszności robisz :) a ja tak uwielbiam serniki :)

Zielona Papryczkaa pisze...

Wygląda obłędnie Kasiu ! :)

Kasia pisze...

Jak zwykle jestem pod wrażeniem, co za profesjonalne pieczenie! Jak to dobrze, że sezon na rabarbar już jest, bardzo lubię go w cieście :)

Krystyna Boner pisze...

Pyszny sernik i sezonowy rabarbar. Co za rozkosz. Pięknie upiekłaś i skutecznie kusisz. Właśnie zabrałam się za pieczenie sernika, ale bez pianki :)

Kamila pisze...

Nic nie chcę więcej, wszystko co lubię w jednym kawałku tego cuda! Pycha!

Dark Raven pisze...

Wygląda zjawiskowo. Pewnie równie pysznie smakuje. kasia Ty robisz sernik w tortownicy 18cm? Jest sens, pewnie zaraz znika może od razu lepiej w większej robić :))

krzywa kromeczka pisze...

bajeranckie ciacho:)))) super

Magda C. pisze...

Piękny ten sernik! Rewelacyjnie wygląda, mam wielką na niego ochotę :)

samazlodycz pisze...

cudo! rabarbar ma niepowtarzalny smak, z sernikiem wygląda przepysznie :)

Anula pisze...

Poprosze kawałeczek, wygląda bosko!

teenager ;) pisze...

przepiękny sernik! musi rozpływać się w ustach :)

wedelka pisze...

Jaki wysoki :) Wygląda fantastycznie :)

Dominika pisze...

wyślesz mi kawałek? :)

Unknown pisze...

wygląda rewelacyjnie, mniam:)

Kaś pisze...

Dark Raven, zwykle robię w małej tortownicy wtedy, kiedy piekę tego samego dnia lub kolejnego inne ciasta - czasem mam czas na pieczenie tylko w weekendy, więc nawet znajomi nie przejedzą wielkich blach w hurtowej ilości :D

Salvador Dali pisze...

z chęcią zjem dwa kawałki.. a nie! Jeden wielkości dwóch, żebym na łasucha nie wyszła :D

Mmmm.. Cudo!

Renata pisze...

Pięknie wygląda, a że lubimy wszystkie serniki, to kusisz Kasiu, kusisz:) będę musiała znowu coś upiec, może ten?
pozdrawiam cieplutko:)

ella kropka com pisze...

pyszny, dobrze, że i Ty i Moja Mama nie mieszkacie blisko mnie, bo bym miała problem z utrzymaniem linii :-)
czyżby sernik z rosą, pycha ten rabarbar dodaje lekko kwaśnego smaku słodyczy tegoż sernika

Natalie pisze...

Ale on wygląda! Już czuję jak rozpływa mi się w ustach ;)

Daktyle w czekoladzie pisze...

Rewelacyjny sernik! Ja też robię ciasta w mniejszych blaszkach. Przy tak częstym pieczeniu nie przejadłoby się wszystkiego :)

Back Taste pisze...

Takiego to ja nie jadłam jeszcze:)

pabichu pisze...

Jak cudownie wyrósł, do zrobienia! :D

Angie pisze...

Bardzo pięknie wygląda, zjadłabym taki kawałek z miłą chęcią. A myślę, że moja babcia z jeszcze większą; D

Majana pisze...

Rewelacyjny Kasiu! Muszę koniecznie zrobić. :)

Anulla pisze...

świetny i do tego z moim kochanym rabarbarem :D

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Ale pyszności zaserwowałaś! Wygląda wspaniale :)

Happy Kitchen. pisze...

po prostu sernik marzenie!

Rocksanka pisze...

kupiłam pięć łodyg rabarbaru i czaję się z jakimś rabarbarowym ciachem na weekend..to w sumie baaardzo mnie kusi, oj bardzo *___*

Łucja pisze...

Ależ pięknie wygląda :) Porywam kawałek !

Marcelina pisze...

Podziel się! ;)

Marzena pisze...

Wygląda naprawdę smakowicie:-) I ten rabarbar:-) Idę na śniadanie;-)

pieczarka mySia pisze...

Bajeczny! Muszę kiedyś zrobic! :)

Ivka pisze...

Niesamowicie kuszący sernik :)

marinia pisze...

Wow! Ciasto jak marzenie!

lutka40 pisze...

BRAK MI SŁÓW - PIĘKNY !

Ola pisze...

ten rabarbar to mi powoli spać po nocach nie daje...

Marcela pisze...

mmmm.... rabarbar.... pychota!

agattekh pisze...

Z rabarbarem sernika jeszcze nie jadłam, fajny pomysł :-)

Evi pisze...

Wspaniały. Uwielbiam sezon rabarbarowy :)

Anonimowy pisze...

witam !Mam pytanie odnosnie przygotowania ciasta .W skladnikach nie jest wymieniona smietana.Jaka smietana i ile jej dodac? Ciasto wyglada wspaniale;)

ugotujmyto.pl pisze...

Takiego połączenia jeszcze nie próbowałam a szkoda bo wygląda bosko :)!

Kaś pisze...

A., witam! Mój błąd, już poprawiam. Do ciasta jest dodawana woda, tak jak widnieje w składnikach 3-4 łyżki. Ps dziękuję :)

Magda Gawenda pisze...

Nigdy bym nie wpadła na taki pomysł. Muszę spróbować z tym rabarbarem ;D

Anonimowy pisze...

Dziekuje za odpowiedz ;) pozdrawiam Sylwia

Patrycja Reszko pisze...

Dla mnie doskonałe!

JustInka pisze...

Sernik z rabarbarem to dla mnie nowość, ale chętnie przetestuję. Musiało smakować wyśmienicie.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add