piątek, 9 stycznia 2015

Cynamonowy biszkopt z jabłkami



Mega szybkie i proste w przygotowaniu ciasto. Wystarczy kilka składników, 5 minut czasu wolnego i szczypta chęci. Jednocześnie dość efektowne, więc nic tylko piec :) 




Składniki
przepis z bloga Asia's White Kitchen, z moimi małymi mianami
uwaga - szklanka wyjątkowo 200 ml!!!
  • 3 jajka
  • niepełna szklanka cukru 
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczki cynamonu (ja dałam 2 płaskie, ale nie każdy lubi cynamon w dużych ilościach)
  • szczypta soli
  • 2 duże jabłka
  • cukier puder do obsypania

Przygotowanie składników
Jabłka obrać ze skórki, pokroić w ćwiartki, wykroić gniazda nasienne, a następnie każdą ćwiartkę pokroić w plastry. Tortownicę o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Suche składniki przesiać i wymieszać ze sobą. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni (160 przy termoobiegu). 

Przygotowanie ciasta
Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec dodając cukier. Następnie, ciągle ubijając, ale na małych obrotach, dodawać po jednym żółtku. Do masy przesiać suche składniki i wmieszać je za pomocą łyżki do powstania jednolitego ciasta. Gotowe ciasto przelać do formy i poukładać w nim jabłka.

Pieczenie
Piec do suchego patyczka. W przepisie podano 40 minut, ale u mnie ciasto upiekło się po ok. 25 minutach, więc warto kontrolować sytuację już po 20 minutach. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i studzić w formie. 




32 komentarze:

Martha pisze...

Boskie ciasto! :)
Wygląda bardzo apetycznie!

Emilia pisze...

Prezentuje się bajecznie :)

Anonimowy pisze...

Cudnie wygląda

wiosenka27 pisze...

Rewelacyjnie wygląda z "lotu ptaka:)

Angie pisze...

Jest cynamon, jestem i ja; D I zabieram kawałek!; )

Krystyna Boner pisze...

Ale widok. Ślinka cieknie kiedy się na niego patrzy. Ładna dekoracja :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Cudeńko <3 Cynamon uwielbiam i to jak! :)

Natalie pisze...

Nie ma to jak jabłko i cynamon :)

Gosia pisze...

Takie połączenie lubią u mnie wszyscy domownicy, więc chyba podwoję ilość składników i spróbuje!!!!

Anulla pisze...

ślicznie się prezentuje w całości :)

Renata pisze...

ciacho wygląda mega pysznie !

Kasia pisze...

Uwielbiam biszkopty :))

Łucja pisze...

Pyszny biszkopcik :) Faktycznie wygląda bardzo efektownie!

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Kasiu nie jadłam jeszcze biszkoptu w takiej postaci ... obłednie wygląda:)

Cytrynka pisze...

Przypomniałaś mi ciasto, które moja mama piekła co drugi weekend... chyba jeden z moich największych, najlepszych smaków dzieciństwa. Pychota!

Magda C. pisze...

Cudny biszkopt :) Musi być pyszny!

gin pisze...

Takie mięciutkie i pachnące, pycha! :)

Janusz Bartoszek pisze...

O tak to jest najlepsze połączenie jabłko i cynamon, piekę coś podobnego z tym, że to nie biszkopt i jeszcze dorzucam migdały :) Pozdrawiam :)

judik pisze...

Pyszne ciacho! :-)

ugotujmyto.pl pisze...

Pięknie upieczone :)

Marcelina pisze...

Ależ idealne na niedziele i do kawy :)

skoraq cooks pisze...

Kasia i jak ja mam tu stosować się do noworocznych postanowień, skoro Ty pokazujesz takie pyszności...?

Magdalena pisze...

Pyszne!
Podobne ciasto piekła moja babcia.

Łukasz Majchrowski pisze...

Ależ piękne ciacho! :)

DżemDżus pisze...

Urodziwy niezwykle biszkopt. Bardzo mi sie podoba pomysł z takim zatopieniem owoców :)

słodko-słona pisze...

Pysznie wygląda :)

Majana pisze...

Piękny, taki puchaty. :)
Pozdrowienia :)

Marzena pisze...

Ciasto niezwykłej urody:-)

Patrycja Reszko pisze...

Fajne, lekkie ciasto!

Kulinarna Fuzja pisze...

meeeeeegaaa....a ten talerz <333333

agattekh pisze...

Taki prosty przepis, a jak pięknie się prezentuje :-)

asia white kitchen pisze...

Super! Jak ładnie Ci wyszło. Pozdrawiam serdecznie :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add