niedziela, 10 lipca 2016

Zupa krem z kabaczka



Zupy kremy - moje obiadowe love. I chyba żadna inna nie smakuje mi jak ta z kabaczka/cukinii. Nie bez powodu zasialiśmy go na działce i tylko czekamy aż będzie go można przerabiać niemal w hurtowych ilościach :) Dziś kremowa zupa na jego bazie z dodatkiem groszku ptysiowego. Doskonale smakuje także z grzankami czy po prostu "chlustem" jogurtu.


PS Cierpię na niemoc twórczą i debety czasowe. Polecacie jakie przepisy na ciasta z malinami? :) Warunek - muszą być szybkie i proste. Jeśli ktoś coś to będę wdzięczna za link :)




Składniki
  • 3 kabaczki - u mnie dwa zielone i jeden żółty
  • 4 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • olej do smażenia
  • rosół
  • sól, pieprz do smaku
  • oregano
  • jako dodatki: groszek ptysiowy, grzanki, jogurt

Kabaczkom odciąć końce, obrać ze skóry, wydrążyć środek i pokroić w niedużą kostkę. Wrzucić do garnka i zalać rosołem - do poziomu kabaczków. Doprowadzić do wrzenia po czym gotować na wolnym ogniu aż zmiękną (20-30 minut; te "młodsze szybciej się ugotują).

W międzyczasie cebule zeszklić na niedużej ilości oleju.

Kiedy cebula będzie gotowa, a kabaczek zmięknie, wtedy dodajemy cebulę do garnka. Doprawiamy całość pieprzem i solą (soli nie trzeba dużo, jeśli rosół był już słony). Dodajemy również łyżeczkę suszonego oregano. Podkręcamy ogień, by całość się zagotowała, po czym zestawiamy garnek z gazu i czekamy aż zupa częściowo przestygnie. Kiedy przestygnie blendujemy do powstania aksamitnego kremu.

9 komentarze:

Ola pisze...

Tez lubie kabaczka, najbardziej na modlę rumuńska - z kleksem śmietany, dobrze zrobionego, rozplywajacego sie w ustach :)

Anulla pisze...

bardzo fajna i lekka zupka :)

ZHP Gołdap pisze...

wyglada przesmacznie! :)

Angie pisze...

Nie jadłam, ale wiem, że byłabym zachwycona;)

Unknown pisze...

Zupy krem to ja chyba nigdy nie jadłam :) plebejskie me podniebienie :D

Kamila pisze...

Pyszna zupa, teraz smakuje najlepiej :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Lubię takie zupy :)

ewa pisze...

takiej zupki nigdy nie jadłam,a że lubię kremy to chętnie bym spróbowała

judik1119 pisze...

Pyszna zupka! :) Ślinka cieknie :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add